Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

S19: Jawornik – Lutcza dla konsorcjum Gülermak i Budimex

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
21-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
21-07-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
S19: Jawornik – Lutcza  dla konsorcjum Gülermak i Budimex
fot. GDDKiA
Oferta konsorcjum firm Gülermak (lider) i Budimex została wskazana przez GDDKiA jako najkorzystniejsza w przetargu na realizację odcinka drogi ekspresowej S19 między Jawornikiem a Lutczą.

Wykonawca zaoferował zrealizowanie zadania za kwotę 1 909 653 720,00 zł w terminie 59 miesięcy, przedłużając okres gwarancji o 5 lat.

Odwołania wydłużają przetarg

Przetarg na ten odcinek S19 został ogłoszony w czerwcu 2022 r., a we wrześniu dokonano otwarcia ofert. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w komunikacie podkreśla, że tak długi czas od otwarcia do wyboru najkorzystniejszej oferty to efekt „korzystania przez wykonawców ze środków ochrony prawnej”. Dwa lata temu wpłynęły następujące oferty:
  • Koli̇n İnşaat Turi̇zm Sanayi̇ ve Ti̇caret – 1 849 563 300,00 zł,
  • Gülermak/Budimex – 1 909 653 720,00 zł
  • Stecol – 1 930 397 201,62 zł
  • PORR – 2 160 236 700,00 zł
  • NDI/NDI Sopot/Dogus İnşaat ve Ticaret – 2 700 832 938,51 zł
  • Nurol İnşaat ve Ticaret – 2 772 879 697,03 zł
  • Mostostal Warszawa/Acciona Construccion – 2 863 008 747,50 zł
Były one oceniane według czterech kryteriów: ceny (60 proc.), przedłużenia okresu gwarancji jakości na wyposażenie tunelu, budynków technicznych oraz instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (20 proc.), przedłużenia okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe wraz z ich wyposażeniem (10 proc.), a także przedłużenia okresu gwarancji jakości na tunele oraz konstrukcje oporowe w tym portale tuneli (10 proc.).

„W listopadzie 2022 r. zwróciliśmy się do jednego z wykonawców o udzielenie wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty (tzw. pytania techniczne). Wówczas na czynność wezwania do wyjaśnień wykonawca złożył odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej (KIO), która uwzględniła odwołanie. Nie zgadzając się z wyrokiem KIO, w styczniu 2023 r. złożyliśmy skargę do Sądu Okręgowego w Warszawie, który wyrokiem z 27 września 2023 r. przychylił się do argumentów GDDKiA i uznał zasadność zadania pytań technicznych. Po tym dokonaliśmy wyboru najkorzystniej oferty. W styczniu br. inny oferent odwołał się do KIO od dokonanego wyboru. KIO wyrokiem nakazało unieważnić czynność wyboru oferty najkorzystniejszej, na co wniesiona została skarga do Sądu Okręgowego w Warszawie. Skarga została oddalona i tym samym dokonaliśmy ponownego badania i oceny ofert. Odrzuciliśmy ofertę firmy Kolin i wybraliśmy jako najkorzystniejszą złożoną przez konsorcjum Gülermak i Budimex” – podkreśla Generalna w komunikacie.

Zakres prac

Inwestycja realizowana będzie w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych w systemie Projektuj i buduj. Odcinek szlaku Via Carpatia pomiędzy Jawornikiem i Lutczą, o długości ok. 5,2 km, poprowadzony będzie m.in. estakadą nad istniejącą drogą krajową nr 19. Długość tego obiektu to około 780 m, a filary będą miały nawet do 36 m wysokości. Estakada przejdzie w dwunawowy tunel o długości niemal 3 km pod górą Kamieniec. Będzie to najdłuższy z trzech tuneli, jakie powstaną w województwie podkarpackim w ciągu S19.

Zakres prac obejmuje budowę odcinka drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym, po dwa pasy ruchu w obu kierunkach wraz z pasem awaryjnym. W ciągu trasy głównej wybudowane zostaną też obiekty inżynierskie, w tym wspomniana wcześniej estakada i tunel, a także most pełniący funkcję przejścia dla małych zwierząt.

W ramach zadania powstanie też Miejsce Obsługi Podróżnych (MOP) Jawornik w kierunku Barwinka. Droga ekspresowa zostanie wyposażona w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD), infrastrukturę systemu zarządzania ruchem oraz urządzenia ochrony środowiska. Zostaną także wybudowane dodatkowe jezdnie obsługujące teren przyległy, przebudowane zostaną drogi kolidujące z inwestycją a także infrastruktura techniczna.

Prace projektowe i roboty budowlane zostaną ukończone w ciągu maksymalnie 59 miesięcy od daty podpisania umowy, z wyłączeniem okresów zimowych (tj. od 1 grudnia do 31 marca, liczonych jako cztery miesiące), w czasie robót budowlanych.

Charakterystyka terenu

Odcinek drogi ekspresowej S19 Jawornik – Lutcza przebiega przez teren o skomplikowanej budowie geologicznej, składającej się ze zlepieńców, piaskowców i łupków ilastych, charakterystycznej dla fliszu karpackiego. Wykonane w szerokim zakresie rozpoznanie budowy geologicznej podłoża wykazało bardzo zmienne warunki geologiczne wzdłuż projektowanego odcinka. Teren przyszłej inwestycji charakteryzuje się również różnorodnym i skomplikowanym ukształtowaniem terenu, przechodząc na przemian przez wzniesienia i doliny.  W rejonie tunelu dominują obszary leśne i nieużytki.

Tak różnorodna budowa geologiczna oraz ukształtowanie terenu skutkuje występowaniem obszarów osuwiskowych i predysponowanych osuwiskowo. W ramach rozpoznania geologicznej budowy podłoża wykonano badania geofizyczne, wiercenia i sondowania oraz wykonano sieć monitoringu geotechnicznego, obejmującą obszary osuwiskowe oraz obszary predysponowane osuwiskowo.
  
Ponieważ trasa S19 przebiegać będzie po terenie, zarówno zróżnicowanym wysokościowo jak i charakteryzującym się skomplikowaną budową geologiczną, na etapie budowy konieczne zatem będzie zabezpieczenie stwierdzonych osuwisk oraz terenów predysponowanych osuwiskowo.

Szlak Via Carpatia

Via Carpatia kluczowy korytarz transportowy łączący Europę Północną i Południową. Na terenie Polski trasa będzie miała około 700 km długości. W skład szlaku drogowego Via Carpatia wchodzą odcinki dróg ekspresowych S61, S16 i S19 przebiegające przez teren pięciu województw - podlaskiego, warmińsko-mazurskiego, mazowieckiego, lubelskiego i podkarpackiego. 

W woj. podkarpackim S19 będzie miała docelowo długość ok. 169 km Aktualnie kierowcy korzystają już z 81,8 km tej trasy na odcinku Lasy Janowskie – Rzeszów Południe. Kolejne 79,3 km trasy Via Carpatia są w realizacji, czyli w budowie, na etapie uzyskiwania decyzji ZRID lub opracowywania dokumentacji do ZRID. Dodatkowo, rozbudowywany o dodatkową jezdnię jest prawie 14-kilometrowy odcinek między węzłami Sokołów Małopolski Północ – Jasionka.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkopolska: Jest przetarg na rozbudowę fragmentu DK nr 25

Drogi i autostrady

Wielkopolska: Jest przetarg na rozbudowę fragmentu DK nr 25

Mikołaj Kobryński 01 sierpnia 2024

Bliżej obwodnicy Makowa Podhalańskiego

Drogi i autostrady

Bliżej obwodnicy Makowa Podhalańskiego

Mikołaj Kobryński 31 lipca 2024

Przetarg na nowy przebieg DK nr 31 Szczecin – Gryfino w przyszłym roku?

Drogi i autostrady

Zobacz również:

DK28 w Kasinie Wielkiej – otwarcie w połowie wakacji

Drogi i autostrady

DK28 w Kasinie Wielkiej – otwarcie w połowie wakacji

simetra 21 lipca 2024

Transprojekt zaprojektuje północny wylot S7 z Warszawy

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Wielkopolska: Jest przetarg na rozbudowę fragmentu DK nr 25

Drogi i autostrady

Wielkopolska: Jest przetarg na rozbudowę fragmentu DK nr 25

Mikołaj Kobryński 01 sierpnia 2024

Bliżej obwodnicy Makowa Podhalańskiego

Drogi i autostrady

Bliżej obwodnicy Makowa Podhalańskiego

Mikołaj Kobryński 31 lipca 2024

Przetarg na nowy przebieg DK nr 31 Szczecin – Gryfino w przyszłym roku?

Drogi i autostrady

Zobacz również:

DK28 w Kasinie Wielkiej – otwarcie w połowie wakacji

Drogi i autostrady

DK28 w Kasinie Wielkiej – otwarcie w połowie wakacji

simetra 21 lipca 2024

Transprojekt zaprojektuje północny wylot S7 z Warszawy

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5